Se încarcă pagina ...
Statistici
Vizite unice azi:
366
Hituri azi:
1113
Vizite unice:
767408
Hituri:
5766688
Vizitatori online:
2
30.03.2016 18:27 - 18:27 Avocatul vă sfătuieşte        * * *       04.01.2016 09:12 - 09:12 Povestea lumii omului (fragment)        * * *       18.06.2014 07:32 - 07:32 A doua venire (final)        * * *       14.06.2014 07:26 - 07:26 Feriţi-vă de "afaceristul" Vasile Stan, din Harghita!        * * *       31.05.2012 08:41 - 08:41 "Un erou blestemat" vă aparţine        * * *       10.06.2011 20:18 - 20:18 O nouă surpriză de la Nicolae Cristache        * * *       21.10.2010 11:06 - 11:06 Necredinciosu, despre povestea "Sentinţei"        * * *       20.10.2010 14:01 - 14:01 "Sentinţa" poate fi a ta!        * * *       28.08.2010 09:00 - 09:00 Sentinţa - un an, un roman        * * *       10.07.2010 07:06 - 07:06 Sentinţa, un roman de Necredinciosu        * * *       

Angajaţii RATB ies din nou în stradă

Data publicarii: 06.03.2016 08:25:00
Autor: b365.ro
Angajaţii RATB ies din nou în stradă

Sindicaliştii din RATB vor protesta, la data de 8 martie, în faţa Parlamentului. Membrii Sindicatului Transportatorilor APT din RATB se declară nemulţumiţi de condiţiile de muncă, de numirile politice şi de furturile din autobaze. Totodată, aceştia acuză faptul că accidentele de muncă sunt ascunse.

Şindicaliştii din RATB vor ieşi în stradă în ziua de 8 Martie 2016. Între orele 10:00 şi 14:30, aceştia vor protesta la sediul Palatului Parlamentului, se arată într-un comunicat de presă, semnat de Ion Usturoi, preşedintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB.

Scopul adunării publice îl constituie: abuzurile şi corupţia din instituţiile statului român, abuzurile şi corupţia din Justitie, abuzurile şi corupţia din Parlamentul României, abuzurile şi corupţia din Guvernul României, abuzurile şi corupţia din Primăria Municipiului Bucureşti", precizează sursa citată.

Şindicaliştii reclamă „managementul neperformant şi ilegal susţinut şi impus de Consiliul General al Municipiului Bucureşti", dar şi „subfinanţarea cronică a activităţii de transport public prin alocarea unui buget insuficient şi jefuit de grupurile de interese".

"Regia de transport public cere consilierilor generali aprobarea prejudiciului de un milion de lei, în urma câştigării în instanţă a unor procese intentate mai ales de foştii directori ai RATB, daţi afară de Consiliul de Administraţie ai regiei. Acesta este preţul rotaţiilor politice la conducerea RATB, care ar urma să umfle bugetul local cu echivalentul a 223.000 de euro. Consilierii generali au interese oneroase şi rude angajate pe bani foarte mulţi în R.A.T.B", se arată în comunicat.

Totodată, sindicaliştii acuză „furtul şi distrugerea R.A.T.B. susţinut în ultimii 26 de ani de către grupurile politico-mafiote" şi „acoperirea jafului de la R.A.T.B. prin lipsa de reacţie a instituţiilor statului". Aceştia reclamă astfel faptul că D.N.A nu începe cercetarea penală faţă de ilegalităţile comise de conducerea R.A.T.B. sesizate in Rapoartele Corpului de Control al Primului Ministru şi al Curţii de Conturi din perioada 2012-2015.

Angajaţii RATB sunt nemulţumiţi şi de condiţiile de muncă.

„Conflict de drepturi privind aplicarea contractului colectiv de muncă:

a.) Condiţii de muncă. Spor de noapte. Reducerea vârstei de pensionare;

b.) Mărirea numărului de autobuze în traseu;

c.) Asigurarea şi menţinerea turelor din repartizare în traseu;

d.) Asigurarea pieselor de schimb.

După protestul din data de 16.02.2016 organizat de noi la Autobaza Alexandria au adus anvelope şi becuri de far.

e.) Asigurarea stării tehnice a parcului auto pentru siguranta personalului de bord şi a călătorilor;

RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219.

Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 - un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%. (conform comunicatului de presa dat de RATB în data de 26.02.2016 în timp ce noi pichetam autobaza RATB Militari).

f.) Parcul auto sa fie asigurat CASCO; (...)

În cele 8 autobaze există o proastă administrare. Managementul a lipsit cu desăvârşire timp de 26 de ani de dezmăţ şi jaf. Din toate autobazele au dispărut piese de câteva sute de mii de euro. În autobaza Alexandria au dispărut 170 de Acumulatori de autobuz. În autobaza Titan au dispărut zeci de roţi de autobuz, tone de motorină şi piese de pe zecile de autobuze defecte.

Prejudiciul estimat de noi din declaraţiile membrilor depăşeşte cu mult un milion de euro. Nimeni nu doreşte sa scoată la lumină jaful de la autobaze pentru că toţi sunt înlănţuiţi. Vinovaţii pentru proasta administrare a banului public se regăsesc atât în Primăria Generală, în rândul directorilor RATB şi continuă pe la DTA ajungând în cele din urmă în autobaze.

Părtaşi la aceste fapte sunt şi angajaţii care măsluiesc actele dar şi liderii de sindicat. Asteptăm ca DNA-ul să facă lumină", se mai arată în comunicat.

„Casierele lucrează pe 900 - 1000 lei şi nu au unde să îşi facă nevoile fiziologice. Îşi fac nevoile în pungi, sticle de 5l tăiate, găletuşe de smântână, în coşuri de gunoi sau în cutii de plastic. Iarna este foarte frig pentru că nu le merg aerotermele, iar vara crapă de căldură pentru că nu au aer condiţionat. E groaznic. Le-au zis că dacă nu vor să muncească vor băga automate de bilete şi le desfiinţează posturile. S-au îmbolnăvit femeile din cauza acestor condiţii de muncă.

Şoferii, vatmanii şi personalul de întreţinere nu au WC-uri unde să îşi facă nevoile sau acolo unde acestea există sunt insalubre şi nu îndeplinesc condiţiile minime de igenă.

Accidentele de muncă sunt ascunse. Conducătorii auto, controlorii şi casierii sunt bătuţi agresaţi iar şefii ascund aceste evenimente. Mecanicii se accidentează din cauza lipsei de piese şi logistică şi toate aceste accidente sunt ascunse de şefii de autobaze. Exemple dăm autobazele Alexandria şi Ferentari. (...)

Până acum au plecat din cauza condiţiilor proaste de muncă peste 400 de şoferi în Anglia. În prezent mai mulţi angajatori din Germania au venit să recruteze personal din rândul angajaţilor RATB. Anul trecut au ieşit la pensie 24.000 de salariaţi în sectorul transporturi din Germania", mai arată sursa citată.

Următoarele acţiuni de protest vor avea loc în data de17.03.2016 în faţa Autobazei RATB Titan, şi la date ce vor fi comunicate ulterior în fata Directiei RATB, precum şi la Bruxelles.

Sursa: www.b365.ro

Afisari: 427
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva