Se încarcă pagina ...
Statistici
Vizite unice azi:
24
Hituri azi:
57
Vizite unice:
748821
Hituri:
5691834
Vizitatori online:
2
30.03.2016 18:27 - 18:27 Avocatul vă sfătuieşte        * * *       04.01.2016 09:12 - 09:12 Povestea lumii omului (fragment)        * * *       18.06.2014 07:32 - 07:32 A doua venire (final)        * * *       14.06.2014 07:26 - 07:26 Feriţi-vă de "afaceristul" Vasile Stan, din Harghita!        * * *       31.05.2012 08:41 - 08:41 "Un erou blestemat" vă aparţine        * * *       10.06.2011 20:18 - 20:18 O nouă surpriză de la Nicolae Cristache        * * *       21.10.2010 11:06 - 11:06 Necredinciosu, despre povestea "Sentinţei"        * * *       20.10.2010 14:01 - 14:01 "Sentinţa" poate fi a ta!        * * *       28.08.2010 09:00 - 09:00 Sentinţa - un an, un roman        * * *       10.07.2010 07:06 - 07:06 Sentinţa, un roman de Necredinciosu        * * *       

MINICRONICA NOPŢII/ Necredinciosu zice: cine are doi euro?

Data publicarii: 06.07.2010 06:15:00
Autor: Necredinciosu'
MINICRONICA NOPŢII/ Necredinciosu zice: cine are doi euro?

Se spunea odată că nu avioanele se ciocnesc între ele, ci câmpurile lor energetice. Mi-a fost dat să aflu apoi că şi oamenii se cunosc doar prin aura lor. Domnul consilier, doamna generăleasă, băiatul de la băcănie, fata de la bufet... Că aura le este dată oamenilor de ce se află în spatele lor: instituţia, profesia, părinţii, echipa, reputaţia, bârfele...

Mi-ar plăcea să cunosc, dincolo de aură, pe fiecare dintre anonimii donatori de doi euro pentru sinistraţi. Sute de mii de euro. Cine? O bătrână a donat un milion din pensia de şase milioane...

O fac pentru a-l mitui pe Dumnezeu? Motivele sunt diverse. Eu zic şi cred cu tărie că printre aceştia se ascunde neştiută sămânţa neamului românilor. Sămânţa lui fertilă. Veşnică. Noi, ceilalţi - nişte culegători.
 

Afisari: 5563
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: cristel (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:10)
Merg mai departe si intreb la randul meu: cum ar arata lumea fara domnul consilier, domnul patron, domnul inginer, domnul doctor, fiul lui, proprietarul lui, milionarul, electricianul, inspectorul... Cum am comunica, cum am simti, cum am trai?
Nume: cristel (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:13)
si inca ceva, daca donatorii anonimi, samanta neamului s-ar aduna intr-un partid sunt sigur ca s-ar alege praful. Sa-i lasam in anonimat, sa ramana ceea ce sunt, fara ei n-am mai fi.
Nume: Sfantul (10 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:35)
De data asta o cam scrantisi, nea Cristele. Ce treaba are functia sau pozitia sociala a unui om, cu faptul ca ii pasa de semenii lui si incearca sa-i ajute la necaz? Uite, cum a facut batrana despre care scrie si Necredinciosu. Ea nu are bani destui pentru ea, cine stie cum o sa se descurce, dar a dat un milion pentru sinistrati. Nenorocita aia de Udrea le-a aruncat o ciocolata de pe geamul masinii? Mare pacat ca s-a gasit cine sa o ia. dar e si mai amre pacat ca nu s-a gasit cine sa o ia si sa i-o arunce repde intre ochi, scarba dracului! Deci,Cristel, aici nu e vorba de politica si de partide. Ci despre oameni, daca sunt oameni sau nu.
Nume: cristel (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:49)
Prea sfinte, acelasi lucru, nu eu ci necredinciosu il spune: important este ceea ce se afla dincolo de aura; comunicarea corecta dintre oameni este impedicata tocmai de faptul ca ne judecam dupa titluri... In rest, un salut cald!
Nume: chilly (1 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:49)
Chestia asta cu donatul e boala grea din vest. Donezi si ti-ai luat o piatra de pe inima, ca ai facut o fapta buna.
Sigur e crestineste sa o faci, dar de cite ori ai certitudinea ca ce donezi ajunge la oamenii care au nevoie de ajutor?
Gestul batrinei este frumos dar imi pare destul de sinucigas. Nu-s pe citi poate ajuta cu milionul ei. Sa nu ajunga si ea in situatia sa aiba nevoie de ajutor.
Nume: necredinciosu (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:57)
daca am intelege-o pe batranica, am fi ca ea si e tare, tare greu, n/am mai fi noi,cinicii!
Nume: Geo (27 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 14:58)
Necredinciosule, jos palaria1 Dar am si eu o intrebare: tu ce ai facut pentru sinistrati? In afara ca ai scris acest articol, bun, ca de obicei.
Nume: necredinciosu (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 15:09)
Stimate domnule Geo,daca toti oamenii ar face ce stiu mai bine, tara, lumea noastra ar respira altfel. Am facut dintr-o cifra statistica un om. Unui fapt oarecare, banal, i/am dat consistenta unui fenomen, a unui simbol. Sigur, e putin, dar e mai mult decat nimic.
Nume: Talida (Jul, Wed 07, 2010 / 15:11)
Oameni buni, din cele scrise de Necredinciosu pe mine m-a impresionat in mod deosebit gestul batrinei. Dar...

Pentru ca, dupa cum se stie, fara dar-uri nu se poate. Pe de o parte, sa luam doar cele doua televiziuni de stiri care se lauda ca nu stiu cati bani au strins in conturile pentru sinistrati.

Au anuntat ele in vreun fel cum pot sa vada donatorii in ce fel au fost cheltuiti banii? Daca aceasta posibilitate exista, o persoana care a donat doar doi euro ar putea sa aiba acces la contul respectiv si sa stie exact unde au ajuns acei bani?

Exista vreo modalitate de control asupra felului in care sint cheltuite aceste sume, la cine ajung? Si exista o persoana anume care sa-i gestioneze pe bani? Din nou, daca da, pe ce criterii este aleasa? In fata cui raspunde daca banii nu au fost cheltuiti cum trebuie?

Daca ramine ceva in cont, ce se intimpla cu acei bani? Sau daca mai lipseste o suma modica pentru a putea plati ceva, se zbate cineva sa o obtina pentru a mai ajuta un sinistrat?

ETC, etc, etc..
Nume: un om (13 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 15:32)
Oameni buni! Eu zic asa: oricat ar fi de impresionant, gestul batranei este total contraindicat. Asa cum remarca deja cineva, e foarte posibil ca tocmai din aceasta cauza sa ajunga ea insasi sa aiba nevoie de ajutor. Dar problema trebuie privita in ansamblu. Adica acolo unde de cateva zeci de ani nici macar digurile existente nu au fost consolidate; acolo unde, tot de zeci de ani, adica cel putin 20, cu stirea, sprijinul sau complicitatea autoritatilor, s-a dat liber la defrisari, la golit albiile raurilor de pietris, iar in loc nu a fost pus nimic in calea apelor. Si autoritatile responsabile pentru aceasta situatie sunt exact aceleasi care acum trebuie sa gaseasca solutii "pentru rezolvarea problemei". Ce solutii ar putea sa gaseasca? Indiferant cine s-ar afla la guvernare nu are si bagheta magica sa repare peste noapte toate aceste distrugeri. De bani pentru a rezolva macar in timp scurt problemele nici nu se poate vorbi. Pentru ca atunci cand au aprobat viitorul dezastru, acestia stiau clar ce urmeaza. Insa au inchis ochii. Si nu e greu de banuit ca au facut-o pentru bani, dar pentru bani care au intrat in buzunarele lor, nu in bugetul tarii. Si daca, stiind ce ar putea sa se intample, nu le-a pasat, credeti ca acum s-a schimbat ceva? Ca ii doare cu adevarat ca niste oameni au ramas fara NIMIC? Daca lor le-ar fi pasat, batranica aceea minunata n-ar mai fi fost nevoita sa doneze din biata ei pensie. Exista, chiar si in actualele conditii de criza, solutii concrete pentru a face rost de banii necesari sinistratilor.
Nume: Cruela de Vil (2 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 16:23)
Ati inebunit cu toti, asta este parerea mea. Faceti ca in povestea cu drobul de sare. Si daca...
Nume: Liana (80 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 16:35)
Necredinciosu',
cred ca ai intrat pe un teren minat. Partea cu AURA e mult mai complicata... asa cum tu nu mai esti ca la nastere... ai trecut prin niste transformari... (totul se transforma). Si ar fi bine sa stii ca avem alternative. Daca vrei sa vorbim despre asta ... cu mult interes te astept.
Nume: necredinciosu (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 17:09)
Sigur, Liana. Ai dreptate. Ca sa fiu scurt, am scos termenul din perceptia divina si i-am dat un rost cotidian, pagan - acela de imagine, de aparenta, de globalitate.
Nume: Liana (80 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 17:26)
Nici macar asa nu e bine, dar asa cum stii multe ... o poti invata si pe asta.
Nume: Geo (27 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 18:11)
Eu cred ca Liana si Necredinciosu nu se vor contrazice niciodata. Parca ar fi o singura persoana, atat de asemanatoare le este "filozofia". Numai ca amandoi uita ca fiecare problema, fiecare aspect, fiecare lucru poate fi privit din mai multe unghiuri si de aici sa se nasca viziuni diferite.Sau, poate, pur si simplu nu suporta ca exista pareri diferite de ale lor? Ca pana si adevarul are relativitatea lui?
Nume: necredinciosu (112 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 18:39)
Domnule Geo, si dvs aveti dreptate. E lesne de observat ca impartasesc foarte multe alte pareri. Singura persoana cu care nu ma inteleg decat foarte rar sunt eu.
Nume: Liana (80 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 19:18)
Zi-le domnu' Geo...
daca tot ti-ai dat cu patrerea despre mine si despre Necredinciosu', imi permit sa-mi dau si eu cu parerea despre tine:
am impresia ca citesti o alta pagina si comentezi aici, sau citesti pe sarite...sau nu citesti??? nu stiu ce sa cred.
Daca citeai vedeai ca ne-am si contrazis, cat despre "filozofia" noastra ... nu cred ca ai nici calitatea si nici capacitatea sa o comentezi.
Vorbesti si de RELATIVITATEA ADEVARULUI...si tot tu spuneai " Numai ca amandoi uita ca fiecare problema, fiecare aspect, fiecare lucru poate fi privit din mai multe unghiuri si de aici sa se nasca viziuni diferite." Care-i adevarul?
Eu ce sa mai zic??? Tu te contrazici de la o fraza la alta.
Cat despre una si aceeasi persoana.... sincer mi-as dori mintea ascutita a Necredinciosului sub parul meu blond, dar nimeni nu-i perfect, nici macar TU.
Nume: Geo (27 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 19:25)
Desi suna oarecum nefiresc, ma adaptez si spun asa: domnule Necredinciosu, afirmati la inceputul textului 'Se spunea odată că nu avioanele...". De ce folositi timpul trecut, acum se spune altfel? Si pentru ca va citesc de ceva vreme as mai avea o intrebare: ar fi posibil sa scrieti candva si in mod pozitiv despre PDL si Traian Basescu? Credeti ca ati fi in stare sa vedeti si partea plina a paharului? Nu va intreb pentru ca eu as vedea asa ceva, ci tocmai pentru ca nu stiu daca exista. Si ii intreb pe ceilalti.
Nume: Geo (27 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 19:34)
Draga Liana, asa cum bine ai observat, eu nu comentez la fel de des ca tine. Asta nu inseamna ca nu citesc. Dar nu tin neaparat, ca altii, sa iau premiul surpriza promis de talida. Mai ales ca Talida chiar stie sa fie surprinzatoare :D. Dar reactia ta nu face decat sa confirme ca vrei ca toata lumea sa spuna ca tine, indiferent de pararea pe care o are. Am vazut si in fotografia de la premiu ca esti blonda, dar dupa felul in care comentezi n-as fi crezut asta. Mai mult, am sperat ca fiind si tu un cititor fidel, poate reusim sa "determinam" noi subiecte.
Nume: Liana (80 mesaje scrise) (Jul, Wed 07, 2010 / 19:54)
Geo,
am opinii si de asta comentez, cat despre premiul castigat pot sa ti-l donez daca te consoleaza si-ti face bine. Sunt generoasa azi.
Ai o problema...cred. Citeste cu atentie comentariul meu! Eu nu fac afirmatii gratuite, de dragul de a comenta, iar ce spun acolo este adevarat, crede-ma!
Si acum: ti-am impus eu tie ceva, am incercat eu sa te fac sa-ti schimbi intr-un fel parerea? Sau poate imi poti tu contrazice afirmatiile... dar vreau cu argumente solide si intemeiate. Daca nu le ai, nu te baga!
Alte articole | Arhiva